Relacja z obozu w Szklarskiej Porębie 2017

 

Już 5 rok z rzędu gościliśmy w Szklarskiej Porębie podczas naszego zimowego zgrupowania.

 

 

 


Zimowe zgrupowanie to już stały element naszego kalendarza przygotowującego do sezonu startowego. Podczas obozu w Szklarskiej Porębie główny nacisk kładziemy na pływanie, sprawność ogólną oraz narty biegowe. 

Mrozy i duże opady śniegu

Przez ostatnie 2 sezony zima płatała figle... W tym roku nie zawiodła i śniegu było aż nadto. Duża ilość śniegu to jeszcze więcej alternatyw tras biegowych na Polanie Jakuszyckiej. Każdy mógł też sobie przypomnieć co znaczy prawdziwe odśnieżanie samochodu. 

Biegówki

Urozmaiceniem w treningu triathlonisty mogą być narty biegowe. To bardzo prosty w nauce ruch, który można opanować w naprawdę krótkim czasie. Standardowo byliśmy podzieleni na trzy poziomy zaawansowania - gdzie każdy mógł we własnym tempie realizować trening z nartami biegowymi. To idealne połączenie pracy ramion z nogami. 

Pływanie

Wykorzystując hotelowy basen, zawodnicy mogli liczyć na solidny trening pływacki, który odbywał się często 2 razy dziennie. Po raz kolejny poranne zajęcia połączyliśmy z treningiem ogólnorozwojowym na sali. Były również oddzielne jednostki sprawności ogólnej z obwodem stacyjnym. 

Wycieczka Biegowa

Stałym punktem naszego zimowego obozu jest wycieczka biegowa na Szrenicę. Obawialiśmy się trudnych warunków, jednak poza niską temperaturą szlaki były ubite więc wszyscy bezpiecznie dotarli do schroniska. Poszukiwacze przygód wyruszyli w dalszą trasę, a reszta wróciła tą samą drogą (od Kamieńczyka) do hotelu. 

Zajęcia dla dzieci

Po raz kolejny na obóz można było zabrać dzieci które miały swoje zajęcia podczas treningów rodziców. Były zabawy oraz pływanie na basenie, bieganie na nartach, zabawy na sali oraz gry planszowe. 

Sportografia.pl

O wspaniałą pamiątkę z naszego wyjazdu zadbał Rafał z Beatą z portalu sportografia.pl którzy uwiecznili nasze treningi na wspaniałej jakości zdjęciach. Jak zwykle stanęli na wysokości zadania za co im serdecznie dziękujemy!

Trenuj, jedz i chudnij!

Podczas obozu odbyły się pomiary składu ciała za pomocą analizatora InBody 120 który uwzględnia rzeczywisty pomiar, w odróżnieniu od analizatorów innych firm które podają pomiar szacunkowy. InBody 120 jest analizatorem 8 elektorodowym. Pomiar polega na przesyłaniu prądu elektrycznego o małej mocy przez elektrody przymocowane do czterech określonych punktów na ciele. Zasada jest taka że  tkanka beztłuszczowa ( mięśnie, krew) zawierają dużo wody i elektrolitów więc są dobrym przewodnikiem podczas gdy tłuszcz powoduje opór. Zwiększenie poziomu masy tkanki tłuszczowej skutkuje zatem wyższą wartością impedancji, co odpowiada wyższemu poziomu tkanki tłuszczowej.

Zawodnicy przystąpili do badania na czczo bezpośrednio po przebudzeniu pierwszego poranka na obozie.
Analizator zmierzył:

• masę ciała
• masę mięśni szkieletowych
• masę tkanki tłuszczowej
• zawartość białka, zawartość substancji mineralnych
• całkowitą zawartość wody w organizmie
• BMI
• procentową zawartość tkanki tłuszczowej
• wskaźnik talia-biodro (WHR)
• podstawową przemianę materii (BMR)
• kontrola tkanki tłuszczowej
• kontrola mięśni
• kontrola masy ciała
• poziom tłuszczu trzewnego
• segmentalną analizę tkanki tłuszczowej i beztłuszczowej (prawego i lewego ramienia, prawej i lewej nogi, tułowia)
• impedancja każdego z segmentu, impedancja każdej częstotliwości
• skala fitness
• analiza otyłości
• stopień otyłości (%)
• historia składu ciała

Tego samego dnia wieczorem odbyła się wspólna interpretacja wyników. Badania wykazały że u większości zawodników, masa mięśniowej była prawidłowa lub powyżej normy, a poziom tkanki tłuszczowej był za wysoki. Po 5 dniach obozu, pomiar został powtórzony  w tych samych warunkach. Przy trzech treningach dziennie i bez żadnych ograniczeń żywieniowych, masa ciała zmalała. Tkanka tłuszczowa zmniejszyła się o od 0,5-1 kg  a masa mięśniowa wzrosła od 0,2-0,5 kg. Zazwyczaj przy utracie masy ciała tracimy masę mięśniową i tłuszczową  u badanych takie zjawisko  nie wystąpiło. Prawdopodobnie jest to spowodowane odpowiednią podażą białek w diecie i treningiem którego wcześniej nie wykonywali czyli narty biegowe.

Już teraz zapraszamy was na kolejne zgrupowania organizowane przez Kuźnie Triathlonu:

 

Kuźnia triathlonu

Jesteśmy klubem triathlonowym który zrzesza sympatyków aktywności, osoby stawiające swoje pierwsze sportowe kroki oraz ambitnych zapaleńców.

Kontakt z nami

  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 +48 506 112 402
 

Odwiedź nas tu:

  

Zdjęcia:
Sportografia.pl
Agnieszka Czechowska

Agata Maszewska