Szkl. Poręba Styczeń 2014

W dniach 4.01-11.01 uczestniczyliśmy w zgrupowaniu sportowym organizowanym przez Kuźnie Triathlonu.

 

 

 

 

Obóz był skierowany do wszystkich zawodników przygotowujących się do zawodów Triathlonowych na wszystkich dystansach.

To był już trzeci obóz organizowany przez nas w Szklarskiej Porębie. Z obozu na obóz organizacja stoi na  coraz większym poziomie, ale to napewno nie koniec bo mamy jeszcze wiele ciekawych pomysłów na urozmaicenie naszych wyjazdów.

Dzień 1
Pływanie

Zameldowanie było zaplanowane w sobotę na godzinie 15. Ale już o godzinie 16:00 spotkaliśmy się na basenie by móc w pełni zrealizować plan przygotowany przez kadrę trenerską. A było co robić... 8 treningów pływackich w ciągu tygodnia, czy to wogóle jest wykonalne? Z nami tak! Z czystym sumieniem można powiedzieć że to 400% normy tygodniowego treningu w domu. Wielu z was myśli, jak wytrzymać takie obciążenia? Na obozie ważnym elementem treningu jest regeneracja, spokój duszy i możliwość skupienia się tylko na zadaniach treningowych. Dużą rolę odgrywa również, wsparcie grupy która sprawia że czujemy się mocniejsi i nawet przez chwilę nie pojawiają się myśli by odpuścić. Wieczorem odbyło się spotkanie informacyjne na którym nastąpiło oficjalne przywitanie ze wszystkimi uczestnikami obozu, przedstawiony został plan obozu, rozlosowanie prezentów od High Level Center oraz testowych zegarków Garmin od MyBike.pl. Na koniec wszyscy zawodnicy dostali pakiet obozowym w którym można było znaleźć parę gadżetów od Kuźni Triathlonu oraz High Level Center.

DZIEŃ 2
Pływanie-Narty-Sala

Już o 6:45 spotkaliśmy się na pływalni aby rozpocząć rozgrzewkę przed treningiem pływackim. To bardzo ważny element treningu który często w codziennych treningach jest pomijany ze względu na brak czasu. A to doskonała profilaktyka przed przeciążeniami. Na obozie kiedy życie toczy się od treningu przez posiłek do treningu na wszystko można znaleźć czas. Druga grupa rozpoczynała trening o 8:00.


Po śniadaniu udaliśmy się na polanę jakuszycką gdzie wszyscy mogli spokojnie zaparkować na zarezerwowanych miejscach pod wypożyczalnią. Tam spotkaliśmy się z naszymi trenerami narciarstwa biegowego i ruszyliśmy na trasy. Dla wielu to był pierwszy kontakt z biegówkami, ale nasi trenerzy byli cierpliwi i wszystkim chętnie pomagali. Treningi na nartach biegowych to świetne uzupełnienie treningu dla Triathlonisty. Przeważa tu wysiłek o średniej intensywności, a ruchy w stylu klasycznym angażują dużą ilość mięśni.
Wieczorem udaliśmy się na salę gimnastyczna gdzie odbył się treningi ogólnorozwojowy. Przed częścią główną obowiązkowa rozgrzewka następnie podzieliliśmy się na 3 grupy i w obwodzie stacyjnym wykonywaliśmy poszczególne ćwiczenia. Na koniec nie mogło zabraknąć elementu rozrywkowego czyli gry w piłkę nożną.
Wieczorem była możliwość skonsultowania się z trenerami. Każdy mógł przyjść i porozmawiać na temat swoich wątpliwości związanych z treningiem.

 Dzień 3
Narty-Pływanie-Wykład

 W poniedziałek można było dłużej pospać ponieważ wyjście na narty było zaplanowane dopiero na godzinę 11:00. Tego dnia na polanie jakuszyckiej odbywał się Bieg Tysiąclecie na dystansie 7km techniką klasyczną. Nie mogło nas tam zabraknąć! Na udział w zawodach zdecydowała się aż 12 zawodników. Było to ciekawe urozmaicenie obozu ale również możliwość startu w nowej konkurencji- narciarstwie klasycznym. Oddzielne gratulację należą się Ewie Żukowskiej i Hannie Sokołowskiej którym udało się znaleźć na podium tych zawodów, i wszyscy razem mogliśmy cieszyć się zdobytymi pucharami przez uczestników naszego obozu! Nieśmiało dodajmy że to reprezentantki Kuźni Triathlonu.

Po południu odbył się trening pływacki a wieczorem Rafał Pierścieniak wystąpił w części teoretycznej z tematem: „Znaczenie i rola treningu w poszczególnych zakresach tętna”. Wykład skończył się o godzinie 21:30 ale dyskusje trwały blisko do północy. I o to chodziło!

 Dzień 4
Sala-Narty-Odnowa Biologiczna-Wykład

We wtorek cała grupa o godzinie 7:00 stawiła się w hotelowej sali na ćwiczeniach ogólnorozwojowych które potrwały godzinę przy relaksującej muzyce. Po śniadaniu udaliśmy się na narty. Na trasach spędziliśmy blisko 3h. Pierwsza grupa przebiegła ponad 20km, druga grupa ok 16km, a trzecia grupa dalej szlifowała technikę i szło im coraz lepiej bo nawet podczas nauki, przeplatanej dłuższymi odcinkami udało im się pokonać 12km. Po południu przyszedł czas na regeneracje. Każdy z zawodników w czasie obozu mógł skorzystać z masażu sportowego co przyspieszało regeneracje mięśni, do naszej dyspozycji była również wanna z hydromasażem oraz dwie sauny. Wieczorem Dariusz Kowalski opowiadał o periodyzacji treningu oraz przestrzegał przed najczęstszymi błędami treningowymi popełnianymi przez zawodników.

 Dzień 5
Pływanie-Narty-Pływanie

Tego dnia wielu się obawiało. 2 razy do wody w ciągu dnia? Z nami to nie było kłopotliwe! Aha i pomiędzy tymi dwoma treningami trzeba było pójść na narty. Wiele osób tego dnia przepłynęło tyle co pływają przez tydzień. Powoli przychodziły pierwsze oznaki zmęczenia. Wieczorne rozmowy były coraz krótsze, a czas snu coraz dłuższy.

 Dzień 6
Wycieczka Biegowa-Pływanie

W czwartek, narty biegowe zamieniliśmy na buty biegowe. I to na nich wyruszyliśmy w górę. Naszym celem była Szrenica (1372m n.p.m). Wycieczkę rozpoczęliśmy spod hotelu który mieści się ok 700m n.p.m. Do pokonania na pięciu kilometrach mieliśmy zatem ponad pół kilometra w pionie. Grupy biegowe były podzielone na 3 podzespoły dzięki czemu każdy mógł znaleźć dla siebie odpowiednie miejsce. Wszyscy razem spotkaliśmy się w schronisku na Szrenicy, i tam rozeszły się drogi poszczególnych grup. Podczas marszobiegu udało się pokonać odpowiednio 12km, 17km i 24km. Biorąc pod uwagę dość wymagający teren, wyniki te trzeba uznać za bardzo dobre. Po południu spotkaliśmy się na krótki trening pływacki który miał charakter regeneracyjny po treningu biegowym.

Dzień 7
Pływanie-Narty-Integracja

Piątek to już ostatni pełen dzień, zgrupowania w Szklarskiej Porębie. Standardowo od 6:45 rozpoczęły się treningi pływackie. Później trening na polanie jakuszyckiej i pierwsze wolne popołudnie na obozie. Wiele osób skorzystało z usług aquaparku w Świeradowie gdzie można było odpocząć po ciężkim tygodniu treningowym. Dodamy że wejście do aquaparku było zawarte w naszym pakiecie. Wieczorem odbyło się podsumowanie naszego obozu. Były liczne podziękowania, obejrzeliśmy najciekawsze zdjęcia a dzięki Markowi Zapalskiemu świetnie zmontowany film przedstawiający nasze tygodniowe zmagania. Każdy z uczestników dostał pamiątkową koszulkę polo i całą grupą udaliśmy się na wspólną zabawę do miejscowej restauracji. Wszyscy solidarnie ubrani byli w zielone koszulki dzięki czemu nie dało się nas nie zauważyć. Zabawa trwała długo a na sobotę zaplanowany był jeszcze trening pływacki i to o 6:45! Ok. godziny 1 w nocy zawodnicy rozpoczęli negocjację o odwołaniu treningu. Jednak bezskuteczne a trenerzy nie widzieli podstaw to podjęcia takiej decyzji.

Dzień 8
Pływanie

Mimo krótkiego snu wszyscy stawili się punktualnie na płycie basenu. Przeprowadzona została rozgrzewka na lądzie po czym padło hasło: „Tyle na dzisiaj, możecie wracać do pokoi”. Nastąpiło zamieszanie... Ktoś wskoczył do wody, później jeszcze jedna osoba. I za chwilę wszyscy pływali. W związku z tym że był to ostatni trening, zorganizowaliśmy rywalizację sztafet w ramach której odbyły się 4 wyścigi. Warto dodać że w sztafetach udział brali również trenerzy. I to był już ostatni trening podczas obozu, jeszcze tylko wspólne śniadanie... I można było wracać do domu.

Podsumowując, wspólny obóz to doskonała okazja do spróbowania profesjonalnego sportu, kiedy naszym jedynym zadaniem w ciągu dnia, jest wyjście na trening. Wspólny wyjazd to dodatkowa motywacja do treningów. Kiedy o 6:45 w niedzielę cała grupa stoi nad brzegiem basenu nie pojawią się myśli zwątpienia. Można tutaj również wymieniać swoje poglądy z trenerami, lub innymi zawodnikami. I przede wszystkim poprawić swoje wyniki. W pływaniu spokojnie wyrobiliśmy miesięczną normę w jeden tydzień. Szczegóły kolejnych obozów już wkrótce. Planowana data to 5.07-12.07 oraz 12.07-19.07.


 

Kuźnia triathlonu

Jesteśmy klubem triathlonowym który zrzesza sympatyków aktywności, osoby stawiające swoje pierwsze sportowe kroki oraz ambitnych zapaleńców.

Kontakt z nami

  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 +48 604 584 593
 

Odwiedź nas tu:

  

Zdjęcia:
Sportografia.pl
Agnieszka Czechowska

Agata Maszewska